در حال بارگزاری...
لطفا صبر کنید...
× خانهقوانین سایتدرخواست تصحیح مجدد (EOR)درخواست کارنامه اضافی

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

جمعه 12 شهریور 1400

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

برنامه ریزی درسی، با توجه به شرایط هر فرد متفاوت هست و هر شخص با در نظر گرفتن شرایط زندگی خود، برنامه ریزی جداگانه ای خواهد داشت.

 

برای خود هدف مشخص کنید

حتماً می دانید که بدون داشتن هدف نمی توان انتظار یک برنامه ریزی درست مطالعاتی را داشت به همین دلیل، اولین مرحله از برنامه ریزی برای آیلتس تعیین هدف است به این معنی که باید بدانید حد نصاب نمره آیلتس و یا نمره Overall  دانشگاه یا مرکز علمی ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید چه نمره ای است. آگاهی از پاسخ این سوال به شما در مشخص کردن هدف کمک زیادی می کند.

نقاط ضعف خود را شناسایی کنید

بدون آگاهی از نقاط ضعف نمی توانید تشخیص دهید چگونه باید برنامه ریزی کنید. برای این منظور یکی از بهترین راهکارها، شرکت درآزمون های آزمایشی آیلتس استانداردی است که کاملاً مشابه آزمون اصلی برگزار می شوند. راه دیگر شرکت در کلاس های آموزشی آیلتس و یا مطالعه کتاب های استاندارد آیلتس است. از آنجایی که کتاب های کمبریج بر اساس تست های آزمون آیلتس طراحی شده اند، جزو استانداردترین منابع برای آمادگی آزمون می باشند. در نظر داشته باشید که با Self Study فقط بخش های Listening و Reading را طبق پاسخنامه می توانید تحلیل کنید و برای بخش های Speaking و Writing نیازمند یک استاد هستید تا بتوانید نقاط ضعف خود را تشخیص و تحلیل کنید.

باید این موضوع را مد نظر داشته باشید فقط با تمرین و تست های مکرر است که می توانید نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. به طور مثال به کمک تست زدن می توانید تشخیص دهید چه نوع سوالاتی را در مهارت Listening و یا Reading مشکل دارید و باید در برنامه مطالعاتی خود بیشتر بر روی آنها وقت بگذارید.

برنامه روزانه و هفتگی تنظیم کنید

این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است، ابتدا باید اوقات فراغت و زمان آزاد خود را مشخص کنید، به این دلیل که باید به شکل روزانه و هفتگی برنامه ریزی داشته باشید. به عنوان مثال اگر کارمند هستید شاید نتوانید بیشتر از روزی 2 ساعت در طول هفته را برای مطالعه آیلتس وقت بگذارید ولی می توانید آخر هفته ها تایم بیشتری را به تست زنی و تمرین اختصاص دهید. یا اگر شاغل نیستید و زمان آزاد بیشتری دارید، احتمالاً بهتر می توانید برای مطالعه و تست زدن برنامه ریزی کنید.

موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید زمان باقیمانده تا روز آزمون است. در واقع باید بدانید کی قرار است نمره خود را به دانشگاه ارائه دهید تا بتوانید برمبنای آن برای انتخاب تاریخ و شرکت در آزمون برنامه ریزی و مطالعه کنید.

برنامه را انجام دهید

زمانی که برنامه هفتگی و روزانه خود را بر اسا هدف، نیاز، زمان و توانایی هی خود مشخص کردید باید آن را مرحله به مرحله اجرا کنید. توجه داشته باشید ممکن است در طول اجرا برنامه بعضی از روزها نتوانید به برنامه عمل کنید، نگران نباشید این روند طبیعی است اما باید سعی کنید برنامه از ریل اصلی خود خارج نشود.

اگر برنامه کار نمیکند آن را تغییر دهید و برنامه جدید را دنبال کنید

اگر پس از مدتی متوجه شدید که برنامه ریزی انجام شده به خوبی باعث افزایش مهارت های شما نمیشود و یا خسته می شوید و یا زمان اجرای آن را ندارید باید کل مراحل را از اول انجام داده و واقع بینانه تر یک برنامه جدید برای خود بنویسید و هر قدر که بر اساس واقعیت های خود برنامه ریزی کنید درصد اجرای آن بیشتر خواهد بود.

 
 

 

 

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفا به اشتراک بگذارید:
نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید.
نام شما:
نظر شما:
پست الکترونیک:
وبسایت:
عبارت امنیتی:
نظر کاربران در مورد این مطلب:

هیچ نظری برای مشاهده وجود ندارد.

زمانبندی تعیین سطح مرکززمانبندی آزمون‌های ماک مرکز آیلتس آریاآیلتس چیست؟پرسشهای رایج در مورد آزمون آیلتسبایدها و نبایدهای روز امتحان آیلتسچگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟
مرکز آیلتس آریا
از سال 1390 شروع به فعالیت در زمینه زبان های خارجه کرده است و با راه اندازی لابراتوار زبان و استفاده از منابع آموزشی روز دنیا توانسته است ‌در طول این‌چند سال قراردادهای زیادی با ادارات و سازمان ها و دانشگاه ها و شرکت ها داشته است.
اطلاعات تماس
  • مازندران ، ساری ، خیابان فرهنگ ، روبروی خیابان پیوندی
  • 01133313641
  • 01133313641
  • info@ieltsaria.ir

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به مرکز آیلتس آریا میباشد.

طراحی توسط : پویا وب