در حال بارگزاری...
لطفا صبر کنید...
× خانهقوانین سایتدرخواست تصحیح مجدد (EOR)درخواست کارنامه اضافی

بایدها و نبایدهای روز امتحان آیلتس

جمعه 12 شهریور 1400

بایدها و نبایدهای روز امتحان آیلتس

آزمون آیلتس طولانی است. در مجموع دو ساعت و 40 دقیقه نشستن سر امتحان های Reading، Writing، و Listening طول می کشد. هیچ استراحتی هم بین امتحان ها وجود ندارد. پس حتماً...

بایدها:

1. خوب غذا بخورید و خوب بخوابید

آزمون آیلتس طولانی است. در مجموع دو ساعت و 40 دقیقه نشستن سر امتحان های Reading، Writing، و Listening طول می کشد. هیچ استراحتی هم بین امتحان ها وجود ندارد. پس حتماً خوب استراحت کنید و به اندازه کافی غذا بخورید تا تمرکزتان باقی بماند. شما نمیتوانید غذایی با خودتان داخل جلسه ببرید و طبق مقررات هم ما نمیتوانیم خوراکی به شما بدهیم پس حتماً پیش از امتحان غذا بخورید تا در طی این مدت گرسنگی حواستان را پرت نکند.

2. لباس

لباس راحت بپوشید. هیچ کس به خاطر ظاهرتان به شما نمره ای نخواهد داد. پس چیزی بپوشید که در آن احساس راحتی میکنید و به شما اعتماد به نفس میدهد. در ضمن ممکن است سالن آزمون به خاطر روشن بودن کولر سرد باشد. یک لایه اضافه لباس حتماً با خود ببرید.

3. نوشیدنی

در صورتی که نوشیدنی را در بطری شفاف ریخته باشید اجازه بردن آن سر جلسه را دارید. در جلسه امتحان هم یک بطری آب معدنی کوچک به شما داده می شود.

4. زود به محل امتحان برسید

پیش از امتحان محل آزمون را پیدا کنید و از اینکه چقدر طول میکشد تا از خانه به محل آزمون برسید سر در بیاورید. دیر نکنید. کسانی که دیر برسند به جلسه آزمون راه داده نمی شوند. درهای محل آزمون راس ساعت 8:45 دقیقه بسته می شود و دیگر کسی راه داده نخواهد شد. باید پیش از آزمون مدارکتان بررسی شود برای همین سعی کنید زودتر برسید تا وقت کافی داشته باشید.

5. دستشویی

زمان امتحان آیتلس دو ساعت و چهل دقیقه بدون استراحت است برای همین حتما قبل از امتحان به دستشویی بروید گرچه میتوانید در طی آزمون هم با بالا بردن دست از مزاقب اجازه رفتن به دستشویی را بگیرید. البته قطع روند آزمون طبیعتاً از تمرکزتان خواهد کاست. در ضمن در بخش هایی از آزمون مثل ده دقیقه آخر Reading، Writing، وکل امتحان Listening اجازه استفاده از دستشویی را ندارید.

6. مداد و پاک کن

شما باید حداقل دو مداد و یک پاک کن با خودتان ببرید تا هر کدام با مشکلی مواجه شد از دیگری استفاده کنید. شما نمیتوانید برگه کاغذ اضافه، دیکشنری، موبایل یا جامدادی به داخل آزمون ببرید. برای امتحان Speaking که جز مدارک هویتتان هیچ چیز دیگری نمیتوانید ببرید.

7. ساعت

از آنجایی که نمیتوانید موبایل یا ساعت با خودتان به درون امتحان ببرید در سالن امتحان یک ساعت وجود دارد. وقتی سر جایتان نشستید آن را پیدا کنید و خودتان را هماهنگ کنید تا بتوانید زمانبندیتان را با آن تنظیم کنید.

8. مدارک هویتی

برای آزمون داشتن پاسپورت و یا کارت ملی الزامی است. تنها در موارد خاصی میتوانید پاسپورت نداشته باشید. حتماً پیش از جلسه با مرکز برگزاری خود صحبت کنید تا بفهمید دقیقاً چه مدارکی برای حضور در جلسه نیاز است و آن ها را پیش از امتحان آماده کنید تا فراموششان نکنید.

9. معلولیت

اگر هر نوع معلولیتی ( محدودیت در توانایی)  دارید که روی امتحانتان تاثیر میگذارد باید پیش از امتحان با مرکز برگزاری صحبت کنید و آن ها را در جریان بگذارید تا امکانات لازم را برای شما محیا کنند.

10. واضح و بلند صحبت کنید

فراموش نکنید که ما در دوران کرونا به سر میبریم و به همین علت شیشه ای بین شما و اگزمینر Speaking حایل خواهد بود. در چنین شرایطی بهتر است که بلندتر و واضح تر و شمرده شمرده تر صحبت کنید تا اگزمینر به شکل کامل صحبت های شما را بشنود و در این زمینه به مشکلی بر نخورید و حداکثر نمره را دریافت کنید.

نبایدها:

1.تقلب نکنید

این یک آزمون بین المللی است و در مورد قوانینش شوخی ندارد. تقلب و نگاه کردن به برگه دیگران شما را از این آزمون محروم میکند و تلاش هایتان را به هدر میدهد.

2. دیکشنری نبرید

اجازه بردن هیچ وسیه کمک آموزشی ای مثل دیکشنری را به داخل آزمون ندارید و بردن آن ها شما را از آزمون محروم خواهد کرد.

3. برگه های آزمون را با خود نبرید

به هیچ وجه اجازه بردن برگه سوال ها خارج از جلسه امتحان را ندارید و باید حتما تحویل مراقبهای سر جلسه بدهید.

4. بعد از تمام شدن زمان چیزی ننویسید

سر جلسه به حرف های ممتحن خوب گوش دهید و وقتی از طریق بلندگو اعلام شد که زمان شما تمام شده دست از نوشتن بر دارید و برگه را تحویل دهید. اگر بعد از زمان اعلامی حتی یک جمله یا کلمه بنویسید ممکن است کل امتحان شما مردود اعلام شود.

5. ماشین نیاورید

اکثراً در محل های جلسه به خاطر شلوغی مفرط جای پارک به راحتی پیدا نمی شود. به جای اینکه وقت زیادی را برای گشتن به دنبال جایی برای پارک کردن ماشینتان سپری کنید با تاکسی یا وسایل نقلیه عمومی به محل آزمون بیایید تا بدون استرس وارد محل آزمون و مرحله بررسی مدارک شوید.

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفا به اشتراک بگذارید:
نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید.
نام شما:
نظر شما:
پست الکترونیک:
وبسایت:
عبارت امنیتی:
نظر کاربران در مورد این مطلب:
اریا دانش
چهارشنبه 12 آبان 1400
ممنون مقاله خوبی بود
0
+
-
0
زمانبندی تعیین سطح مرکززمانبندی آزمون‌های ماک مرکز آیلتس آریاآیلتس چیست؟پرسشهای رایج در مورد آزمون آیلتسبایدها و نبایدهای روز امتحان آیلتسچگونه برای آزمون آیلتس آماده شویم؟
مرکز آیلتس آریا
از سال 1390 شروع به فعالیت در زمینه زبان های خارجه کرده است و با راه اندازی لابراتوار زبان و استفاده از منابع آموزشی روز دنیا توانسته است ‌در طول این‌چند سال قراردادهای زیادی با ادارات و سازمان ها و دانشگاه ها و شرکت ها داشته است.
اطلاعات تماس
  • مازندران ، ساری ، خیابان فرهنگ ، روبروی خیابان پیوندی
  • 01133313641
  • 01133313641
  • info@ieltsaria.ir

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به مرکز آیلتس آریا میباشد.

طراحی توسط : پویا وب